Sjostrand coffee Denmark

Vores koncept er opbygget af en familie med passion for bæredygtighed, design og – selvfølgelig – rigtig lækker kaffe. Vi prøver at inspirere til en grønnere livstil med simple, men dog banebrydende innovationer.

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Manualer og vedligeholdelse

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

VI ER HER FOR AT HJÆLPE DIG

Nedenfor vil du finde svar til ofte stillede spørgsmål fra vores kunder. Vi har også samlet manualer, videoer og gode råd til vores produkter her. Hvis du ikke kan finde svar til dit spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os. Vores kundeservice er bemandet man-fre klokken 08.00-16.00, men du kan også let komme i kontakt med os via linket eller ved kontaktformularen nederst på siden.

 

Hvilke lande leverer i til?

Vi leverer til Østrig, Belgien, Kroatien, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Italien, Letland, Litauen, Holland, Polen, Portugal og Spanien.

 

Hvilke betalingsmetoder kan benyttes i webshoppen?

I vores webshop kan du betale med Klarna, Paypal og Stripe.

 

Hvordan kan jeg benytte min rabatkode?

Du kan indtaste din rabatkode ved kassen, inden du gennemfører ordren.

 

Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse?

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, er den muligvis i din spam-mappe. Hvis dette ikke er tilfældet, skal du kontakte vores kundeservice, som vil sende ordrebekræftelsen til dig.

 

Hvornår bliver min ordre leveret?

Vi pakker og afsender dine produkter inden for 24 timer, når ordren er gennemført på hverdage, og den følgende arbejdsdag for ordre gennemført over weekenden. Leveringen tager herefter 1-3 dage afhængig af den valgte forsendelsesmetode.

 

Jeg vil gerne ændre eller annullere min ordre, hvordan gør jeg det?

Kontakt os via linket eller kontaktformularen nederst på siden, så hjælper vi dig.

 

Jeg har et problem med mit produkt, hvad gør jeg?

Kontakt os via linket eller kontaktformularen nederst på siden, så hjælper vi dig med at arrangere reparation eller udskiftning af dit produkt.

 

VORES KAPSLER

 

Hvad er jeres komposterbare kapsler lavet af?

Sjöstrand’s kapsler er lavet af stivelse og plantebaseret materiale såsom sukkerrør.

 

Virker alle kapsler i jeres maskine?

Størstedelen af Nespresso®-kompatible kapsler virker i vores maskine.

 

Virker Nespresso®’s kapsler i jeres maskine?

Nespresso®’s kapsler virker i en Sjöstrand Coffee maskine.

 

En kapsel har sat sig fast i min maskine, hvad skal jeg gøre?

Åbn håndtaget (det du åbner, når du skal sætte en ny kapsel i maskinen) og tryk på knappen med den lille kop kaffe, så skulle kapslen gerne skylles ud med hjælp fra vandtrykket.

 

Hvilken kaffe er jeres stærkeste?

Vi har en intensitetsskala, hvor N°1 har den mest intense smag. Kaffekapslerne N°1, N°2 og N°4 er beregnet til 40 ml espresso, hvilket tilsvarer knappen med den lille kop på maskinen. Kaffekapslerne N°3 og N°5 er beregnet til Lungo, som tilsvarer knappen med den store kop.

Hvordan fremstilles den koffeinfri kaffe?

Vores organiske og FairTrade-certificeret N°4 Espresso Decaf (koffeinfri) bliver lavet i overensstemmelse med CO2-metoden, som er en økologisk metode til at udtrække koffeinen fra kaffebønnerne. De uristede bønner nedsænkes i vand, hvor de begynder at svulme op, hvilket får koffeinen i bønnerne til at bevæge sig frit. Koffeinen opløses derefter med CO2 under højt tryk og lav temperatur. Derefter tørres bønnerne, hvorfra CO2’en og dermed koffeinen fordamper. Da behandlingen sker inden ristningen, forandres kaffebønnernes smag ikke.

VORES ESPRESSO MASKINE

 

Der kommer ikke noget vand ind i min kapselmaskine, hvad skal jeg gøre?

Lav en nulstilling til fabriksindstillinger ved at gøre følgende:

  • Sluk maskinen
  • Tryk og hold knappen med den store kaffekop inde
  • Tænd maskinen og slip knappen med den store kaffekop
  • Når maskinen stopper med at blinke, lad da vand løbe gennem maskinen nogle gange uden kapsel

 

Hvor ofte skal jeg afkalke min maskine?

It’s a good idea to descale your espresso machine twice a year. You can use any descaler you can find in your local supermarket. Read more about the descaling procedure here

Det er en god idé at afkalke din kapselmaskine to gange om året. Du kan bruge det afkalkningsmiddel, som du finder i dit lokale supermarked. Her kan du læse mere om, hvordan du afkalker maskinen:

 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os her!

Hvis du har produkt- eller garantispørgsmål, send venligst serienummer, sted og dato for dit køb eller ordrenummer fra webshoppen med, når du kontakter os.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev


Du bruger en for gammel browser

Gamle browsere understøttes kun delvist af ny teknologi og giver ikke websitet en retfærdig chance for at leve op til dets potentiale. Du kan let downloade en anden webbrowser, som virker bedre. Here is onyl a few modern browsers that works great!

Opdatér min browser

Jeg vil gerne fortsætte alligevel